Jak powinna wyglądać liderka?

Stylowo w pracy

Dziś zmierzymy się z dosyć trudnym pytanie: jak powinna wyglądać liderka?

Można odpowiedzieć na nie bardzo krótko: to zależy 😉

Zapraszam do obejrzenia videoporadnika.

 

Wersja tekstowa

Odpowiedź zależy od wielu czynników. Zanim jednak się nimi zajmiemy, ważne jest, aby zadać sobie inne pytanie: kim jest liderka?

Dla mnie to kobieta, która stoi na czele grupy ludzi. Swoimi działaniami i postawą, ale także wyglądem robi odpowiednie wrażenie i uzyskuje konkretny efekt (na przykład wzrost zaangażowania, respekt, wzbudzenie zaufania).

Co to znaczy robić na kimś wrażenie wyglądem? W życiu codziennym to jest dosyć proste. Jeśli idziemy na wesele, to wiemy, jakie chcemy robić wrażenie. Wybieramy piękną kreację, makijaż i fryzurę. W innych sytuacjach jest podobnie: randka, egzamin na studiach czy pierwszy obiad u przyszłej teściowej – też wiemy, jakie chcemy robić wrażenie.

A czym jest dobre wrażenie w sferze zawodowej lub biznesowej? Oczywiście to zależy od wielu czynników. Największe znaczenie ma branża. Liderka w branży finansowej będzie charakteryzować się innym wyglądem niż liderka w agencji reklamowej. Każda z nich będzie chciała robić inne wrażenie na swoim zespole, współpracownikach i osobach z zewnątrz: klientach, kontrahentach czy urzędnikach.

Znaczenie ma nie tylko branża, ale także stanowisko liderki (liderka nieformalna, menedżerka niskiego szczebla czy dyrektorka oddziału firmy). Ważne jest, czy ma ona w swoim zespole pięć osób, czy może dwieście, i to na różnych kontynentach.

Gdybym chciała omówić wszystkie aspekty wyglądu każdej możliwej liderki, to mogłaby z tego powstać książka. Chciałabym jednak w tym artykule zawrzeć najważniejszą poradę, która sprawdzi się w każdej branży, na każdym stanowisku i w odniesieniu do każdej kobiety, która czuje się liderką.

Ciekawa jestem, czy przeczytałaś już książkę mojego autorstwa: Jak ubrać się do pracy? Biznesowy dress code dla kobiet. Jeżeli tak, masz podstawy teoretyczne.

Jak to jest z dobrym wyglądem w pracy? Często słyszę, że mówienie o robieniu przez kogoś dobrego wrażenia jest niepożądane. Kojarzy się bowiem tylko z aspektami wizualnymi, a wszyscy znamy powiedzenia „nie oceniaj książki po okładce” czy „nie szata zdobi człowieka”. Jednak zły wygląd, a w konsekwencji nieodpowiednie wrażenie, może przekreślić nasze szanse – zepsuć plany na dane spotkanie czy nawet na całą karierę zawodową.

Robienie wrażenia, złego bądź dobrego, nazywam komunikatem wizerunku. I właśnie to pojęcie jest najważniejszą rzeczą, z jaką chciałabym Cię dziś zostawić. Proszę, abyś zastanowiła się, jakie komunikaty w Twojej branży (na Twoim stanowisku, w Twoim zespole) są najbardziej pożądane.

Znajdź przymiotniki lub rzeczowniki, którymi możesz je opisać. W jednej branży będą to: przyjacielska, komunikatywna czy budząca zaufanie. W innej: rzetelność, dystans, profesjonalizm, zimna krew, rozwaga, zdecydowanie. Właśnie nad takimi komunikatami warto się zastanowić. Jakie one powinny być w Twoim przypadku (stwórz sobie listę idealnych określników, taki awatar idealnej liderki)? I jakie są obecnie?

Jeśli jesteś na przykład kierownikiem centrum psychoterapii i zatrudniasz psychologów, nie musisz codziennie przychodzić do pracy w garsonce. Komunikaty, które przychodzą mi do głowy, to na przykład budzenie zaufania, rzetelność, profesjonalizm (dla siebie znajdź najwięcej, ile zdołasz).

Porównaj siebie z awatarem i zastanów się, czy Ty możesz się opisać tymi sami słowami, czy następuje rozdźwięk. Czy zdarza Ci się usłyszeć: „Na początku się Ciebie baliśmy, a po jakimś czasie, kiedy Cię poznaliśmy bliżej, to okazało się, że jesteś ciepłą osobą”? Wzbudzanie uczucia ciepła nie przychodzi od razu, ale po jakimś czasie. Czy tak jest OK? Czy na tym Ci zależy?

Co jest następnym etapem działań związanych z komunikatami?

W sposób naturalny wysyłasz pewne komunikaty, które ubranie może eksponować albo je kasować. Przykład? Jesteś osobą roześmianą, gadatliwą, wesołą, która głośno mówi czy głośno się śmieje (wchodzisz do pomieszczenia i każdy zauważa te cechy), a pracujesz w branży, która wymaga dystansu, powściągliwości. Wtedy dobrze by było trochę stonować swój charakter ubraniem.

Nie chodzi o to, aby nagle stać się sztywniarą i chodzić z zaciśniętymi szczękami w sztywnej garsonce i koszuli zapiętej na ostatni guzik. Chodzi o to, aby ubranie złagodziło odrobinę nasz komunikat i zmieniło wrażenie, jakie robimy.

Jeżeli ciekawi Cię ten temat i chcesz się rozwijać w sferze komunikowania swoim wyglądem tego, o co rzeczywiście Ci chodzi, w zgodzie z branżą i stanowiskiem pracy, to zapraszam na początek do zapoznania się z książką Jak ubrać się do pracy? Biznesowy dress code dla kobiet. To encyklopedia biznesowego, profesjonalnego wizerunku kobiet.

Kolejny etap to kurs online: Jak ubrać się do pracy.

 

Zobacz, jak może pomóc Ci kurs online: Jak ubrać się do pracy.

W jaki sposób to, jak się prezentujesz, może pomóc Ci w karierze albo jej zaszkodzić?
Czy wiesz, że Twój wizerunek ZNACZĄCO wpływa na rozwój Twojego biznesu lub Twojej kariery?
Zacznij kreować go świadomie!

Nie, nie zachęcam Cię do przebierania się za kogoś, kim nie jesteś. Nie chcę, abyś rezygnowała ze swojego stylu. Wręcz przeciwnie!

Gorąco namawiam Cię do odrobienia lekcji z tej dziedziny, abyś mogła być postrzegana tak, jak TY chcesz! Jak profesjonalistka!

Kurs online Jak ubrać się do pracy odkrywa tajniki profesjonalnego wizerunku. Wyjaśnia pojęcia związane z zasadami biznesowego kodu ubioru, inspiruje do zmian i krok po kroku przeprowadza Cię przez kolejne etapy tworzenia stylizacji na wszystkie okazje!

Pobierz BEZPŁATNIE pierwszą lekcję TUTAJ. 

Kurs online Jak ubrać się do pracy jest skierowany do kobiet, które:
🔔 wykonują pracę biurową lub prowadzą własny biznes,
🔔 chcą, aby strój podkreślał ich kompetencje,
🔔 chcą szybko się ubrać o poranku,
🔔 potrzebują uporządkowanej wiedzy i jasnych wytycznych.

Kurs jest rozszerzeniem książki o tym samym tytule, w której znajdziesz odpowiedzi na pytania:
👉jak Twoje ubrania wpływają na postrzeganie Cię w pracy,
👉czym są dress code’y smart i smart casual i kiedy je stosować,
👉jakich kolorów unikać,
👉jak ubrać się na rozmowę o pracę,
👉jakie wybierać tkaniny, aby czuć się w nich komfortowo przez cały dzień,
👉jak ubrać się na oficjalne wydarzenia: konferencję branżową, kolację z klientem oraz bal,
👉w jaki sposób strojem podkreślić swoje kompetencje!

Zobaczysz także fotografie z gotowymi stylizacjami na każdą okazję.

Kurs jest podzielony na siedem lekcji. Pierwsza z nich to omówienie najczęściej popełnianych przez kobiety błędów w profesjonalnym wizerunku. Druga i trzecia to omówienie typów sylwetek oraz fasonów – ze wskazaniem, które powinnaś wybierać, a od których trzymać się z daleka. Chociaż lekcja trzecia podzielona jest na typy sylwetek, ważne, żebyś obejrzała wszystkie części, ponieważ często odwołuję się w nich do zasad ogólnych. Gdy obejrzysz całość, będziesz mogła szybko wrócić do porad dla Twojego typu sylwetki.
Lekcje czwarta i piąta pomogą Ci zorganizować zawartość szafy w taki sposób, byś mogła łatwo się ubrać w porannym pośpiechu. Lekcja szósta zawiera omówienie najczęstszych oficjalnych wydarzeń w sferze zawodowej i odpowiedniej do nich garderoby. Lekcja siódma to pokaz makijażu biznesowego.

Pobierz BEZPŁATNIE pierwszą lekcję TUTAJ. 

Komentarze

Kategorie

Blog

Czytaj także...

Strona korzysta z informacji przechowywanych w plikach cookies w celach funkcjonalnych oraz statystycznych.
Realizacja: agencja reklamowa Gliwice futuresystems.pl