Gdzie Polki kupują ubrania? Wyniki ankiety!

Inspiracje

W końcówce 2015 przeprowadziłam ankietę odnośnie wizerunku biznesowego.

Grupą badawczą były kobiety aktywne zawodowo w ilości 502.
Moim celem było sprawdzenie, jakie marki polskie kobiety wybierają, jeżeli chodzi o ich wizerunek biznesowy, czyli w co ubierają się do pracy i ile pieniędzy rocznie na to wydają.

Ankietę rozpowszechniałam na Facebooku: na moim prywatnym koncie oraz firmowym fan page’u, prosząc o udostępnianie dalej.

Oto wyniki:

83% respondentek było w grupie wiekowej 26-50 lat.
Miejsce zamieszkania ankietowanych to miasta o liczebności:
Poniżej 30 000 mieszkańców: 19%
30 001 – 100 000 mieszkańców: 20%
100 001 – 250 000 mieszkańców: 25%
250 001 – 500 000 mieszkańców: 12%
Powyżej 500 000 mieszkańców: 25%
83% kobiet określiło swoje wykształcenie jako wyższe.

kobieta w prac

Nie jestem socjologiem ani specjalistą od badań marketingowych, teraz więc widzę, że konstrukcja ankiety mogła być lepsza, a pytania bardziej zawężone. Uważam jednak, że grupa 502 osób daje już całkiem słuszny wynik 🙂 Oprócz mojej ciekawości dotyczącej marek, kosztów, cen i zarobków, dowiadywałam się o inne aspekty wizerunkowe. Wszystko po to, aby moja nowa książka o biznesowym kodzie ubioru była wypełniona po brzegi treścią i inspiracjami, które trafią w sedno.

Niektóre wyniki mnie zaskoczyły, na przykład to, że aż 80% kobiet uważa się za atrakcyjne wizualnie, a podczas spotkań ze mną bardzo niewiele mówi o sobie dobrze. Czyżby wrodzona skromność i publiczne marudzenie? A tak naprawdę to lubimy swój wygląd?

50% z nas poświęca swojemu wyglądowi dużo uwagi. 13% pań nie lubi kupować ubrań! To świetnie, ja Wam pomogę 😉

Bardzo mało badanych wybiera zakupy online. Jako platformy sprzedaży online, zostały wskazane: Allegro, Zalando, Answear czy Showroom. W sumie jedynie 14 wskazań wśród 502 kobiet! Jeżeli podzielisz się w komentarzu, dlaczego tak się dzieję, będę bardzo wdzięczna.

Dla 58% budżet jest największym ograniczeniem podczas zakupów, a dla 20% – brak wiedzy o kolorach i fasonach. 1/5 kobiet to naprawdę dużo – mam pole do popisu, jeżeli chodzi o edukację stylizacyjną – to super wiadomość. Jest więc sens w nagrywaniu filmów na kanał youtube i organizowaniu warsztatów!

Wynik, który mnie bardzo pozytywnie zaskoczył: 84% pań uważa, że wizerunek ma wpływ na odniesienie sukcesu zawodowego.

Jakie marki wybierają kobiety ubierając się do pracy?

Gdzie Polki kupują ubrania? Głównie w sieciówkach: Zarze, H&M i Reserved – odpowiednio 122, 121 i 118 wskazań. Bardzo popularne są również Mohito (84) i Orsay (68). Wśród kobiet, które określiły markę obuwia i torebek, królowały CCC (25% odpowiedzi) i Ryłko (17%).

Jedynie 3% wybiera niezależne marki polskie dostępne w Internecie lub na targach mody. Nasuwa mi się pytanie, chętnie dowiem się, co myślisz: z jakiego powodu tak mało? Wolimy pomacać? Sieciowe sklepy są bardziej dostępne? Ceny?

Tylko 6% kobiet ubiera się w małych, niezależnych butikach oferujących zarówno modę polską jak i zagraniczną. Robią to, ponieważ zależy im na ubraniach innych niż wszystkie. Jedynie 1% korzysta z usług krawcowych lub szyje sama.

Marki najtańsze jak Pepco czy Lidl uzyskały tylko pojedyncze odpowiedzi. Te najdroższe (m.in. Prada, Max Mara czy Versace) również.

Wyniki te są spójne z zarobkami, jakie wskazały badane Polki:
Poniżej 2000zł 28%
2001 – 4000zł 48%
4001 – 10 000zł 21%
powyżej 10 000zł 2%

Ile wydajemy rocznie na ubrania i dodatki, których używamy podczas godzin pracy? 42% badanych – pomiędzy 1000 a 3000zł. Tylko 2% – powyżej 10 000zł.

Zgadzasz się? Jesteś w tej grupie?

Mi bardzo spodobała się taka forma kontaktu, na pewno będę generować więcej ankiet w ramach poszukiwania inspiracji!

Ps. Szkoda, że podczas analizowania badań okazało się, że zdecydowana większość pań chodzi w spodniach 😉 Może czas to zmienić?

Komentarze

Kategorie

Blog

Czytaj także...

Jedwabna magia: prezenty, które wyróżniają każdą kobietę

Jedwabna magia: prezenty, które wyróżniają każdą kobietę

Artykuł sponsorowany Jedwabna magia: prezenty, które wyróżniają każdą kobietę Delikatność, elegancja i odrobina luksusu - właśnie to sprawia, że prezenty z jedwabiu są tak wyjątkowe. Jedwabne dodatki potrafią podkreślić kobiecą subtelność, a jednocześnie dodać stylu i klasy. To materiał, który nigdy (...)

Czytaj więcej
Powrót ery skinny jeans? Oto 3 fasony spodni, które dominuja na ulicach

Powrót ery skinny jeans? Oto 3 fasony spodni, które dominuja na ulicach

Artykuł sponsorowany Czy rurki mają szansę w starciu z wygodą szerokich nogawek? Choć światowe wybiegi czasem nieśmiało sugerują powrót mocno dopasowanych nogawek, to my doskonale wiemy, że w codziennym biegu najbardziej liczy się nieskrępowana wygoda i poczucie wolności. Jeansy nie muszą być (...)

Czytaj więcej
Czy szarość jest uniwersalna dla 12 typów urody?

Czy szarość jest uniwersalna dla 12 typów urody?

Szarość bywa niedoceniana. Często kojarzy się z nudą, biurem lub brakiem wyrazu. Tymczasem potrafi być elegancka, nowoczesna i szalenie stylowa. To kolor, który pięknie współgra z niemal każdą paletą barw, ale… tylko wtedy, gdy wybierzesz odpowiedni odcień szarości dla (...)

Czytaj więcej
Strona korzysta z informacji przechowywanych w plikach cookies w celach funkcjonalnych oraz statystycznych.