Site icon Kod Stylu

Gdzie Polki kupują ubrania? Wyniki ankiety!

W końcówce 2015 przeprowadziłam ankietę odnośnie wizerunku biznesowego.

Grupą badawczą były kobiety aktywne zawodowo w ilości 502.
Moim celem było sprawdzenie, jakie marki polskie kobiety wybierają, jeżeli chodzi o ich wizerunek biznesowy, czyli w co ubierają się do pracy i ile pieniędzy rocznie na to wydają.

Ankietę rozpowszechniałam na Facebooku: na moim prywatnym koncie oraz firmowym fan page’u, prosząc o udostępnianie dalej.

Oto wyniki:

83% respondentek było w grupie wiekowej 26-50 lat.
Miejsce zamieszkania ankietowanych to miasta o liczebności:
Poniżej 30 000 mieszkańców: 19%
30 001 – 100 000 mieszkańców: 20%
100 001 – 250 000 mieszkańców: 25%
250 001 – 500 000 mieszkańców: 12%
Powyżej 500 000 mieszkańców: 25%
83% kobiet określiło swoje wykształcenie jako wyższe.

Nie jestem socjologiem ani specjalistą od badań marketingowych, teraz więc widzę, że konstrukcja ankiety mogła być lepsza, a pytania bardziej zawężone. Uważam jednak, że grupa 502 osób daje już całkiem słuszny wynik 🙂 Oprócz mojej ciekawości dotyczącej marek, kosztów, cen i zarobków, dowiadywałam się o inne aspekty wizerunkowe. Wszystko po to, aby moja nowa książka o biznesowym kodzie ubioru była wypełniona po brzegi treścią i inspiracjami, które trafią w sedno.

Niektóre wyniki mnie zaskoczyły, na przykład to, że aż 80% kobiet uważa się za atrakcyjne wizualnie, a podczas spotkań ze mną bardzo niewiele mówi o sobie dobrze. Czyżby wrodzona skromność i publiczne marudzenie? A tak naprawdę to lubimy swój wygląd?

50% z nas poświęca swojemu wyglądowi dużo uwagi. 13% pań nie lubi kupować ubrań! To świetnie, ja Wam pomogę 😉

Bardzo mało badanych wybiera zakupy online. Jako platformy sprzedaży online, zostały wskazane: Allegro, Zalando, Answear czy Showroom. W sumie jedynie 14 wskazań wśród 502 kobiet! Jeżeli podzielisz się w komentarzu, dlaczego tak się dzieję, będę bardzo wdzięczna.

Dla 58% budżet jest największym ograniczeniem podczas zakupów, a dla 20% – brak wiedzy o kolorach i fasonach. 1/5 kobiet to naprawdę dużo – mam pole do popisu, jeżeli chodzi o edukację stylizacyjną – to super wiadomość. Jest więc sens w nagrywaniu filmów na kanał youtube i organizowaniu warsztatów!

Wynik, który mnie bardzo pozytywnie zaskoczył: 84% pań uważa, że wizerunek ma wpływ na odniesienie sukcesu zawodowego.

Jakie marki wybierają kobiety ubierając się do pracy?

Gdzie Polki kupują ubrania? Głównie w sieciówkach: Zarze, H&M i Reserved – odpowiednio 122, 121 i 118 wskazań. Bardzo popularne są również Mohito (84) i Orsay (68). Wśród kobiet, które określiły markę obuwia i torebek, królowały CCC (25% odpowiedzi) i Ryłko (17%).

Jedynie 3% wybiera niezależne marki polskie dostępne w Internecie lub na targach mody. Nasuwa mi się pytanie, chętnie dowiem się, co myślisz: z jakiego powodu tak mało? Wolimy pomacać? Sieciowe sklepy są bardziej dostępne? Ceny?

Tylko 6% kobiet ubiera się w małych, niezależnych butikach oferujących zarówno modę polską jak i zagraniczną. Robią to, ponieważ zależy im na ubraniach innych niż wszystkie. Jedynie 1% korzysta z usług krawcowych lub szyje sama.

Marki najtańsze jak Pepco czy Lidl uzyskały tylko pojedyncze odpowiedzi. Te najdroższe (m.in. Prada, Max Mara czy Versace) również.

Wyniki te są spójne z zarobkami, jakie wskazały badane Polki:
Poniżej 2000zł 28%
2001 – 4000zł 48%
4001 – 10 000zł 21%
powyżej 10 000zł 2%

Ile wydajemy rocznie na ubrania i dodatki, których używamy podczas godzin pracy? 42% badanych – pomiędzy 1000 a 3000zł. Tylko 2% – powyżej 10 000zł.

Zgadzasz się? Jesteś w tej grupie?

Mi bardzo spodobała się taka forma kontaktu, na pewno będę generować więcej ankiet w ramach poszukiwania inspiracji!

Ps. Szkoda, że podczas analizowania badań okazało się, że zdecydowana większość pań chodzi w spodniach 😉 Może czas to zmienić?

Exit mobile version